top of page

Veelgestelde vragen

  • Wat is KLESTEO
    KLESTEO staat voor KLE eding en S peelgoedbank T iel E n O mstreken. KLESTEO zamelt kleding in en geeft herbruikbare kleding, schoenen en linnengoed aan mensen die het hard nodig hebben, maar dit niet (meer) kunnen betalen.
  • Wat doet een kledingbank?
    De kledingbank wil mensen, die aantoonbaar (tijdelijk) niet meer financieel in staat zijn om kleding of schoenen te kopen, helpen. Wij voorzien hen halfjaarlijks van een gehele garderobe.
  • Hebben jullie ook speelgoed?
    Ieder kind tot 18 jaar kan na het uitzoeken van kleding ook speelgoed uitzoeken in onze speelgoedbank.
  • Is dit een landelijke organisatie?
    Nee, er zijn allerlei regionale initiatieven die de Kledingbank-gedachte invullen. U kunt bij ons alleen terecht als u in de regio Rivierenland woont.
  • Wat zijn de inlevertijden?
    Maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 15.00 uur Zaterdag 11.00 uur tot 12.00 uur Hiervoor kunt u langskomen zonder afspraak. ​ U wordt vriendelijk verzocht de spullen niet bij ons voor de deur te zetten als u voor een dichte deur staat. Er is niemand om ze op te halen, we lopen het risico dat iemand anders ze meeneemt, als het gaat regenen wordt alles vies, enzovoort. Bedankt!
  • Waar kan ik kleding en speelgoed inleveren?
    Ons adres is Medelsestraat 5, 4005VA Tiel, ook bekend als de oude dominee Van 't Hof mavo. De ingang is aan de achterkant van het gebouw: inrijden aan de Grotebrugse Grintweg.
  • Wat kunnen jullie gebruiken?
    Kleding voor kinderen en volwassenen (sokken en panty's mits nieuw) Speelgoed/boeken (graag tot ca. 18 jaar) Ondergoed (mits nieuw!) Accessoires (sieraden, tassen, sjaals, mutsen, wanten etc.) Schoenen Linnengoed (dekbedden mits gestoomd of gewassen), beddengoed Keukengoed Let wel: alles dient heel en schoon te zijn, want we kunnen het niet wassen en ook niet repareren.
  • Ik heb hulp nodig, kan ik rechtstreeks bij jullie aankloppen?
    U moet wonen in de regio Rivierenland en moet een afspraak maken voor een bezoek. U heeft een pas van de voedselbank nodig, of een verwijzing van een hulpverlener die bij ons bekend is. Meer over het aanvragen van een bezoek kunt u lezen op de website onder "Ik wil kleding".
  • Hoe krijg ik een afspraak?
    U heeft een pas van de voedselbank nodig, of een verwijzing van een hulpverlener die bij ons bekend is. Veel maatschappelijke organisaties zijn al bij ons aangesloten. Meer over het aanvragen van een bezoek kunt u lezen op de website onder "Ik wil kleding".
  • Hoe vaak kan ik een afspraak maken?
    Als u bij ons bent geweest moet u zes maanden wachten voordat u een nieuwe afspraak kunt aanvragen.
  • Hebben jullie behalve kleding nog andere spullen?
    Wij hebben kleding en schoenen voor iedereen. Als wij handdoeken, beddengoed, babyspulletjes, sieraden, tassen, sjaals, mutsen, wanten, linnengoed, beddengoed of keukengoed hebben, geven we die ook mee. Die zijn eigenlijk extra, maar áls we ze hebben, kunt u ze krijgen.
  • Kan ik kleding of iets anders reserveren?
    Nee, dat kan niet. Wij zijn afhankelijk van wat we aan donaties krijgen, en weten dus sowieso niet van tevoren wat we op voorraad hebben op het moment van uw afspraak.
  • Hebben jullie ook grote maten?
    Aangezien we afhankelijk zijn van wat er aan ons wordt gedoneerd kunnen we niet vooraf weten of we op het moment van uw bezoek uw maat op voorraad hebben.
  • Wat kan ik verwachten bij een afspraak?
    Wij adviseren u om gezamenlijk naar de afspraak te komen (als gezin), zodat iedereen zijn of haar kleding kan uitkiezen. Er is ook gelegenheid om de kleding te passen. Het passen van kleding wordt aanbevolen, zo bent u er zeker van dat uw kleding goed zit. U hoeft niets mee te nemen dat u niet mooi vindt. Maar het is verstandig om te passen, want er kan niet geruild worden. ​ Als een persoon die wel een afspraak heeft, niet aanwezig kan zijn, bij voorbeeld door school of werk, dan moet u zeker weten wat de kledingmaten zijn, anders krijgt u geen kleding mee. U kunt als voorbeeld wat kledingstukken meebrengen naar het bezoek.
  • Ik zou als hulpverlener graag een client gebruik laten maken van de kledingbank. Wat dien ik hiervoor te doen? 
    Als hulpverlener kunt u zich aanmelden bij ons als “Doorverwijzer” en daarna voor uw cliënten een bezoek aanvragen. Lees verder op onze pagina "Iemand doorverwijzen voor kleding".
  • Hoe kan ik jullie bereiken?
    U kunt ons e-mailen, dat heeft de voorkeur, en bellen.
  • Wat is jullie telefoonnummer?
    Ons nummer is 085-8769987.
  • Wat is jullie e-mailadres?
    E-mails kunt u sturen aan planner.kledingbank.tiel@gmail.com.
  • Waarom nemen jullie de telefoon niet op als ik opbel?
    Onze kledingbank wordt gerund door vrijwilligers en die zijn hard aan het werk als de kledingbank open is. U begrijpt dat de telefoon niet altijd bemand is. U kunt een e-mail sturen aan planner.kledingbank.tiel@gmail.com, u krijgt dan snel antwoord.
  • Wat zijn de openingstijden om in te leveren?
    Inleveren kan bij ons van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 15.00 uur en op zaterdag van 11.00 uur tot 12.00 uur. Wilt u buiten de openingstijden geen donaties voor de deur achterlaten? Zakken en dozen worden soms opengetrokken en over straat gegooid.
bottom of page